Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakközépiskola

MENÜ

Főoldal

Az intézmény bemutatása


Az iskola tanulói 

Pedagógiai program

Aktuális

Képzési rendszerünk

Beiskolázás

Diákönkormányzat         

Kulturális élet 

Iskolánk adatai, elérhetőség

Tiszaföldvár város honlapja



A Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakközépiskola és Kollégium Pedagógiai  programja







INTÉZMÉNYI ADATOK
I.
1.
Az iskola rövid története
I.
2.
Tanulói létszám, szociokulturális háttér
I.
3.
Az iskolai munka feltételei
I.
3.1
Személyi feltételek
I.
3.1.1
Pedagógus munkakörben dolgozók
I.
3.1.2
Nem pedagógus munkakörben dolgozók
I.
3.2
Tárgyi feltételek
I.
3.3
Pénzügyi lehetőségek, gazdálkodás
I.
4.
Szervezeti felépítés
I.
5.
A tanítás-tanulás folyamata
I.
6.
Eredmények
I.
7.
Az iskola kapcsolatai



II.
1.
Az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei
II.
2.
Célok és feladatok
II.
2.1
Az eltérő iskolatípusok speciális céljai
II.
2.2
Nevelési sikerkritériumok
II.
3.
A nevelő-oktató munka eszközei, eljárásai



III.
1.
Személyiségfejlesztés
III.
1.1.
Személyiségfejlesztő tevékenység
III.
1.1.1.
A személyiségfejlesztés kiemelt feladatai a különböző iskolatípusokban
III.
1.2.
Kiemelt nevelési tevékenységek
III.
1.2.1.
Beilleszkedési magatartási nehézségekkel összefüggő tevékenység
III.
1.2.2.
A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő program
III.
1.2.3.
A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenység
III.
2.
A közösségfejlesztés
III.
2.1.
A közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok
III.
3.
Gyermek- és ifjúságvédelem
III.
4.
A szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenység



IV.
1.
Megvalósítandó feladatok és célok
IV.
2.
A célok eléréséhez vezető módszerek



V.
1.
A környezetvédelem alapjai
V.
1.1.
Törvényi háttér
V.
2.
Alapelvek, célok
V.
2.1.
Alapelvek, jövőkép, hosszú távú célok



VI.
1.
A tanórai, a tanórán kívüli, a kötelező és a választható foglalkozások
VI.
2.
Tantervrendszerünk
VI.
3.
Óratervek
VI.
3.1.
Gimnáziumi képzés
VI.
3.2
Szakközépiskolai osztályok óratervei
VI.
3.3.
Szakképző évfolyamok
VI.
4.
Választható tantárgyak
VI.
5.
A tantárgyi tantervek
VI.
6.
A tanuló felvétele, átvétele, a magasabb évfolyamba lépés feltételei
VI.
7.
A magatartás és szorgalom értékelése
VI.
8.
Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
VI.
9.
Az iskolai írásbeli beszámoltatások formái, rendje, korlátai, a tanulók tudásának értékelésében betöltött szerepe, súlya
VI.
10.
A tanulók fizikai állapotának mérése



VII.
1.
Az együttműködés formái
VII.
2.
A diákjogok érvényesülése





Pedagógiai Program