|
|
A Hajnóczy József Gimnázium, Humán
Szakközépiskola és Kollégium Pedagógiai programja
|
|
|
|
|
|
|
INTÉZMÉNYI ADATOK |
I.
|
1.
|
Az
iskola rövid története
|
I.
|
2.
|
Tanulói
létszám, szociokulturális háttér |
I.
|
3.
|
Az
iskolai munka feltételei |
I.
|
3.1
|
Személyi
feltételek
|
I.
|
3.1.1
|
Pedagógus
munkakörben dolgozók |
I.
|
3.1.2
|
Nem
pedagógus munkakörben dolgozók |
I.
|
3.2
|
Tárgyi
feltételek
|
I.
|
3.3
|
Pénzügyi
lehetőségek, gazdálkodás |
I.
|
4.
|
Szervezeti
felépítés |
I.
|
5.
|
A
tanítás-tanulás folyamata
|
I.
|
6.
|
Eredmények |
I.
|
7.
|
Az iskola
kapcsolatai
|
|
|
|
II.
|
1.
|
Az
iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei
|
II.
|
2.
|
Célok és
feladatok |
II.
|
2.1
|
Az eltérő
iskolatípusok speciális céljai
|
II.
|
2.2
|
Nevelési
sikerkritériumok
|
II.
|
3.
|
A
nevelő-oktató munka eszközei, eljárásai |
|
|
|
III.
|
1.
|
Személyiségfejlesztés |
III.
|
1.1.
|
Személyiségfejlesztő
tevékenység |
III.
|
1.1.1.
|
A
személyiségfejlesztés kiemelt feladatai a különböző iskolatípusokban |
III.
|
1.2.
|
Kiemelt
nevelési tevékenységek |
III.
|
1.2.1.
|
Beilleszkedési
magatartási nehézségekkel összefüggő tevékenység |
III.
|
1.2.2.
|
A tanulási
kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő program |
III.
|
1.2.3.
|
A tehetség,
képesség kibontakoztatását segítő tevékenység |
III.
|
2.
|
A
közösségfejlesztés |
III.
|
2.1.
|
A
közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok |
III.
|
3.
|
Gyermek- és
ifjúságvédelem |
III.
|
4.
|
A szociális
hátrányok enyhítését segítő tevékenység |
|
|
|
IV.
|
1.
|
Megvalósítandó
feladatok és célok |
IV.
|
2.
|
A célok
eléréséhez vezető módszerek |
|
|
|
V.
|
1.
|
A
környezetvédelem alapjai
|
V.
|
1.1.
|
Törvényi
háttér
|
V.
|
2.
|
Alapelvek,
célok |
V.
|
2.1.
|
Alapelvek,
jövőkép, hosszú távú célok |
|
|
|
VI.
|
1.
|
A tanórai,
a tanórán kívüli, a kötelező és a választható foglalkozások |
VI.
|
2.
|
Tantervrendszerünk |
VI.
|
3.
|
Óratervek |
VI.
|
3.1.
|
Gimnáziumi
képzés |
VI.
|
3.2
|
Szakközépiskolai
osztályok óratervei |
VI.
|
3.3.
|
Szakképző
évfolyamok |
VI.
|
4.
|
Választható
tantárgyak |
VI.
|
5.
|
A tantárgyi
tantervek |
VI.
|
6.
|
A tanuló
felvétele, átvétele, a magasabb évfolyamba lépés feltételei |
VI.
|
7.
|
A
magatartás és szorgalom értékelése |
VI.
|
8.
|
Az otthoni
felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
|
VI.
|
9.
|
Az iskolai
írásbeli beszámoltatások formái, rendje, korlátai, a tanulók tudásának
értékelésében betöltött szerepe, súlya |
VI.
|
10.
|
A tanulók
fizikai állapotának mérése
|
|
|
|
VII.
|
1.
|
Az
együttműködés formái |
VII.
|
2.
|
A diákjogok
érvényesülése |
|
|
|
|

|
Pedagógiai Program
|
|
|
|